Brokuł jest  jednym z warzyw najbogatszych w betakaroten (623 jednostek IU wit. A), witamię C, witaminę B6, kwas foliowy. Poza tym zawiera znacząca ilość składników mineralnych, takich jak potas, magnez, wapń, żelazo, fosfor, mangan. Jest warzywem niskokalorycznym i źródłem błonnika pokarmowego. Dzięki zawartości sulforafanu, silnego przeciwutleniacza, polecany jest do stosowania w profilaktyce chorób nowotworowych. Sulforafan działa także przeciwzapalne oraz przeciwbakteryjne. Brokuł zalecany jest dla szczególnie osób z problemami układu krwionośnego (udrożnia naczynia, obniża ciśnienie krwi, poprawia krzepliwość krwi), anemią, chorobami oczu.

Wartości odżywcze surowego brokuła (w 100 g)*:

Zawartość wody – 89,3 g
Wartość energetyczna – 34 kcal
Białko ogółem – 2,82 g
Tłuszcz ogółem – 0,37 g
Cholesterol – 0,0 mg
Węglowodany – 6,64 g (w tym cukry proste 1,70)
Błonnik – 2,6 g

Witamina A – 623 I.U.
Witamina C – 89,2 mg
Witamina E – 0,78 mg
Witamina K – 101,6 µg
Witamina B1 (tiamina) – 0,071 mg
Witamina B2 (ryboflawina) – 0,117 mg
Witamina B3 (niacyna/PP) – 0,639 mg
Witamina B6  – 0,175 mg
Kwas foliowy – 63 µg
Kwas pantotenowy – 0,573 mg

Wapń – 47 mg
Żelazo – 0,73 mg
Magnez – 21 mg
Fosfor – 66 mg
Potas – 316 mg
Sód – 33 mg
Cynk – 0,41 mg
Miedź – 0,49 mg
Mangan – 0,210 mg
Selen – 2,5 µg

*Źródło danych: USDA National Nutrient Database for Standard Reference