— Naszym przewodnim tematem są „owocne połączenia”, ponieważ Berlin jest miejscem nawiązywania kontaktów, dzielenia się nowymi planami i budowania partnerstw — mówi Kai Mangelberger, dyrektor targów Fruit Logistica. — Z radością oferujemy naszym wystawcom i odwiedzającym niezliczone możliwości wzmocnienia istniejących relacji i nawiązania nowych, a wszystko to w celu napędzania zrównoważonego wzrostu  — dodał.

Targi w Berlinie oferują liczne możliwości nawiązywania kontaktów. Włochy, Holandia, Niemcy, Hiszpania i Francja pozostają pierwszą piątką krajów pod względem liczby wystawców, ale liczba firm biorących udział z Azji, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej oraz Afryki również ma wzrosnąć. Oczekuje się większej liczby wystawców z Wielkiej Brytanii, Indii, Chin, Turcji i Wietnamu — ten ostatni zwiększył swoją obecność ponad dwukrotnie — podczas gdy wystawcy z krajów takich jak Sri Lanka, Singapur, Filipiny, Mauritius i Iran powracają.

Innowacje w centrum uwagi

Fruit Logistica nadal odzwierciedla dynamikę branży świeżych produktów. Nowością na rok 2025 jest rozbudowany, trzydniowy Startup World, który rzuca światło na przełomowe rozwiązania i pojawiające się technologie, które mogą przynieść branży świeżych produktów nowy sukces. Na wydarzeniu można znaleźć o wiele więcej dzięki serii online Fruit Logistica Spotlights, poręcznemu przewodnikowi po niektórych wiodących innowacjach targów.

Mnóstwo do nauczenia się

Ten wzrost znajduje odzwierciedlenie w tegorocznym raporcie trendów Fruit Logistica. Raport zatytułowany „Przyszłe trendy w dostawach świeżych produktów” i dostępny do pobrania za darmo jest niezbędnym źródłem dla profesjonalistów z branży poruszających się po trudnych rynkach i oferuje cenne informacje na temat powstających łańcuchów dostaw, nowych źródeł produktów i transformacyjnych zmian rynkowych.

Program wydarzenia Fruit Logistica 2025 oferuje również bogaty program wykładów i prowokujących do myślenia dyskusji na scenach Fresh Produce Forum, Future Lab, Logistics Hub, Tech Stage i Farming Forward. Będzie można posłuchać wiodących ekspertów w wystąpieniach na temat przyszłości branży świeżych produktów, innowacji cyfrowych, szybkiej hodowli, marketingu detalicznego, ochrony środowiska, ulepszonych opakowań i zaawansowanych technologicznie systemów transportowych. Na scenie Farming Forward w hali 3.1 nacisk zostanie położony na sztuczną inteligencję i czujniki, technologię i naukę, wydajność i kontrolowane warunki uprawy.

Owocny piątek

W tym roku ostatni dzień Fruit Logistica zakończy się świętowaniem branży świeżych produktów. Po pierwszym w historii targów wyścigu maskotek przyjdzie czas na szampana i muzykę, aby uświetnić prestiżową ceremonię wręczenia nagród Fruit Logistica Innovation Awards.

***

Fruit Logistica to wiodące targi dla globalnego biznesu świeżych produktów i reprezentujące cały łańcuch wartości dodanej sektora owoców i warzyw, od producenta do punktu sprzedaży. Na targach w 2024 r. obecnych było ponad 2770 wystawców z 94 krajów, a w wydarzeniu wzięło udział około 66 000 kupców i gości handlowych ze 145 krajów.